موبایل ، لوازم جانبی و قطعات تعمیراتی

  • ۰
  • ۰

شاخصه‌ی اصلی گوشی های شیائومی ارزان قیمت اما خوش ساخت و قدرتمند بودن است که البته شاید در ردمی 4 پرایم بیش از پیش نمود پیدا می‌کنند.



شیائومی در سال‌های ابتدای فعالیت خود با ساخت گوشی‌های قدرتمند و البته خوش قیمت، توانست اسم و رسمی به‌خصوص در چین برای خود دست و پا کند. این شرکت برای اثبات اینکه می تواند با قیمتی بسیار پایین گوشی با کیفیت و البته قدرتمند تولید کند ردمی ۴ پرایم را رونمایی کرد. 

 

این گوشی  صفحه نمایش فول اچ‌دی، بدنه‌ی فلزی و باتری با حجم ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد. روی کاغذ، این گوشی ارزان، بسیار خوب به نظر می‌رسد.

در بدنه‌ی فلزی باکیفیت آن به جزئیات دقت شده و قیمت کم آن دلیلی برای کم گذاشتن در این بخش نیست چرا که تقریبا می‌توان کیفیت مواد مصرفی و طراحی را مشابه می ۵ اس شیائومی دانست که پرچمدار این شرکت است.

در بالای فریم این گوشی که به زیبایی تراش خورده است، یک ساطع‌کننده اشعه مادون قرمز وجود دارد که باعث می‌شود بتوانید از گوشی هوشمند خود به عنوان یک کنترلر از راه دور استفاده کنید.

در فریم گوشی هم دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در سمت راست قرار گرفته‌اند که از جنس فلز با کیفیت ساخت بالایی هستند. در بخش پایینی اسپیکر مکالمات و اسپیکر تک کاناله صدا قرار گرفته‌اند و پورت مورد استفاده نیز از نوع میکرو یو‌اس‌بی است. طراحی بخش پشتی گوشی نسبتا ساده است و نوار آنتن در پایین و نواری پلاستیکی نیز در بالای این بخش قرار دارند تا شاهد آنتن‌دهی بهتر باشیم


در بخش پشتی دستگاه حسگر اثر انگشت قرار گرفته است که در رده‌ی قیمتی این گوشی، کمتر شاهد آن هستیم. البته ایرادی که می‌توان در این بخش گرفت، پایین‌ بودن حسگر اثر انگشت نسبت به سطح بدنه است که اندکی قرار دادن نوک انگشت روی آن را سخت‌ می‌کند. به هر حال وجود چنین حسگری در گوشی با قیمت مناسب قطعا یک ویژگی مثبت به شمار می‌رود.

 

ردمی ۴ پرایم دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هست تا بتوانید از هدفون بهره ببرید. البته شیائومی هدفونی در جعبه‌ی گوشی قرار نداده است.

از نکات مثبت این گوشی می توان به این اشاره کرد که سرعت اینترنت و نرخ انتقال دیتا را در هر لحظه در نوار اعلانات، مشاهده کنید. همچنین Dual Apps بخش دیگری است که با استفاده از آن می‌توانید دو نسخه از یک اپلیکیشن داشته باشید، بدون آن‌که این دو نسخه ارتباطی با یکدیگر داشته باشند.

شیائومی در ردمی ۴ پرایم از صفحه نمایش با ابعاد ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که برای پنلی با این ابعاد بسیار خوب به شمار می‌رود استفاده کرده است. همین موضوع باعث کوچک شدن ابعاد گوشی و امکان کار با یک دست شده است.

رنگ‌ها در صفحه نمایش آن طبیعی جلوه می‌کنند و زاویه‌ی دید آن نیز عالی است. همچنین روشنایی صفحه نمایش در حد بسیار خوبی است و عموما در زیر نور مستقیم آفتاب و در محیط بیرونی نیز مشکلی برای دیدن صفحه نمایش نخواهید داشت. به طور کلی ردمی ۴ پرایم در این بخش هیچ کم‌وکاستی ندارد.

ردمی ۴ پرایم دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با F/2.2 دارد. این دوربین با حسگر ۵ مگاپیکسلی برای تصاویر سلفی نیز همراه شده است. تصاویر ثبت‌شده با این دوربین، کیفیت قابل قبولی دارند، به خصوص اگر قیمت گوشی را در نظر بگیریم.

شیائومی در ردمی ۴ پرایم، پردازنده‌ی بسیار خوب اسنپدراگون ۶۲۵ را در کنار ۳ گیگابایت رم استفاده کرده است.

شیائومی در جی ۴ پرایم از یک باتری بزرگ ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است که با توجه به صفحه نمایش فول اچ‌دی و پردازنده‌ای بسیار کم‌مصرف، می‌توان انتظار شارژدهی بسیار خوبی از آن داشت.


  منبع: http://mpcir.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی