موبایل ، لوازم جانبی و قطعات تعمیراتی

  • ۰
  • ۰

سال گذشته سیستم عامل اندروید بیشترین آسیب‌پذیری کشف شده میان سیستم عامل‌های جهان را داشته و با 523 مورد آسیب‌پذیرترین سیستم عامل سال 2016 لقب گرفته است




هیچ نرم‌افزاری کامل و بی‌نقص نیست و به همین خاطر نمی‌توان یک برنامه یا سیستم عامل را مطلقا امن تلقی کرد؛ حال می‌خواهد یک نرم‌افزار بسته مثل ویندوز یا iOS باشد یا یک نرم‌افزار متن‌باز مثل لینوکس و اندروید.

بر اساس آمار سایت CVEDetails سال گذشته سیستم عامل اندروید بیشترین آسیب‌پذیری کشف‌شده را داشته و با 523 مورد آسیب‌پذیرترین سیستم عامل 2016 بوده است. این در حالی است که iOS با 161 آسیب‌پذیری در رده 155 قرار گرفته است.

سال 2015 این رده‌بندی برعکس بود و iOS با تعداد آسیب‌پذیری‌های بیشتری که داشت دومین سیستم عامل این فهرست لقب گرفت، اما اندروید در بین 500 سیستم‌عامل آسیب‌پذیر معرفی شده پانزدهم شده بود.

آنچه به عنوان آسیب‌پذیری یاد می‎شود به این معنی است که باگ یا اشکالی در نرم‌افزار وجود دارد که هکرها می‌توانند از طریق آن به کاربر حمله کنند با این حال بسیاری از آنها پیش از اینکه مورد استفاده هکرها قرار بگیرند کشف و برطرف می‎شوند. در واقع زیاد بودن تعداد آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند معنی خوبی هم داشته باشد که شرکت‌ها با کشف آنها نرم‌افزار خود را به سوی هرچه امن‌تر شدن پیش می‌برند و جلوی سو استفاده هکرها را می‌گیرند.






منبع: http://www.mpcir.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی